Skip to main content Skip to search
Tel. +32 14 50 23 63
info@devoeghtconsulting.be

Peppol & De Voeght Consulting

Vanaf 1 januari 2026 wordt het versturen én ontvangen van elektronische facturen via het Peppol netwerk verplicht voor quasi alle bedrijven in België. Via deze pagina willen wij onze klanten informeren over Peppol en hoe wij uw bedrijf zullen ondersteunen in deze transformatie. We doen dit aan de hand van 3 korte webinars: (1) algemene informatie omtrent Peppol, (2) onze oplossing voor onze klanten op Exact Online (hoofdzakelijk vennootschappen) en (3) onze oplossing voor onze klanten op Octopus (hoofdzakelijk eenmanszaken). Onderaan deze pagina vindt u verder nog nuttige links i.v.m. Peppol en de antwoorden op een aantal veelgestelde vragen.

E-facturatie & Peppol: algemene informatie

In dit eerste webinar informeren wij u over wat e-facturatie en peppol nu juist is. We overlopen achtereenvolgens:

  • de verschillende termen die gebruikt worden bij e-facturatie
  • de relevante regelgeving
  • de schematische voorstelling van Peppol
  • de voordelen van e-facturatie
  • voor wie de verplichting geldt
  • de implementatie in uw boekhouding (verwijzing naar de 2 volgende webinars)

Exact Online: Praktische implementatie Peppol (hoofdzakelijk) vennootschappen

In dit webinar bespreken we de praktische implementatie van Peppol in Exact Online. Onderaan deze webpagina treft u, onder de handige links, de link aan naar de handleiding van Exact Online voor o.a. de facturenmodule (Stappenplan Mijn[Kantoor]).

Indien u alsnog bijkomende assistentie wenst, kunnen wij u die uiteraard aanbieden.

Octopus: Praktische implementatie Peppol (hoofdzakelijk) eenmanszaken

In dit webinar bespreken we de praktische implementatie van Peppol in Octopus.

Een gratis groepsinformatiesessie over Octopus en e-facturatie wordt u aangeboden op dinsdagavond 3 juni 2025 in het Aldhem Hotel in Grobbendonk (18u30-21u). Inschrijven kan via info@devoeghtconsulting.be

Veelgestelde vragen (FAQ)

Contacteer ons

E-facturatie brengt voor veel ondernemers een grote verandering mee. Wij zijn er om u te begeleiden in deze transitie en om deze wettelijke verplichting aan te grijpen als een opportuniteit om uw administratieve last als ondernemer te verminderen. Aarzel niet om contact op te nemen met uw dossierbeheerder.